Thursday, May 15, 2014

aBout rumaH...

As salam blogsblow..

Hari ni entry aku aBout rumaH. Aku ada nak beli umah baru-baru ni. Aku try beli umah second-hand kat seksyen 7 Shah Alam. Memang dah lama aku cite2 kan nak beli umah kat situ. Sapa taknak wei..umah ada untung jangka masa panjang walaupun tenure 99 tahun. Tempat hot. Sewaan tinggi..herm. Tapi yang mebuat aku sedih tu ialah..aku ketiadaan duit. Aku tau pinjam sana sini mmg memalukan. Tapi aku cuba utk dpt kan. Aku try cek EPF aku..aku tanya abg aku..aku pinjam dr abah aku.

Alhamdulillah bila aku cek EPF, mmg dah boleh membantu aku utk membayar deposit umah yg aku mahukan tu. Tapi macam biasala..bila beli umah ni, bnyk RM yang tersembunyi. Bank plak tak boleh nak approve kan loan aku 100%. Sebab mmg dah tak der bank akan luluskan 100% dah. Adalah beberapa bank yang aku dah submit utk wat loan..semua bank nyatakan umah tu nilai tinggi dia 160k, tuan rumah plak letak rege 155k. herm..sakit yer di situ. Sokongan dari family mmg tak der. Kebanyakannya aku mengemis utk pinjam dr mereke. Ada yang ckp kalau tak der duit, duk je la diam2. Mereka tak tau ker aku dah perati rumah tu dari aku belajar kat UiTM lagi. Sekarang aku dah dapat peluang. Tapi aku sedih kalau nak lepas kan mcm tu jer hanya kerana aku tiada duit. Ingat senang aku nak rebut umah ni. *marah geram dendam...semua ada..huhuhuhu..

Hurm...minggu ni mmg buat aku ilang semangat. Aku jarang ilang semangat. Mana ngan problem tempat kejenya. Mana ngan problem loannya..semuanya aku yang jemput masalah tu datang. Memang menduga iman aku bila kene keje ngan semunya Chinese. Aku tak paham apa mereka ckp n bila mereka terangkan aku plak susah nak tangkap. Aku dapat komputer baru. Tapi kosong..n semua program kat dalam komputer tu aku kene urus sendiri. Sakit ooo. Mana nak cari CD design. Windows lagi...Subhanallah..masa tulis ni pun aku dah rasa geram sngt2.

Pasal umah yang aku nak beli tu..aku ada minta pertolongan adik aku, tapi dia tak jadi tolong gara2 dia nak beli umah juga. Takper la dah bukan rezeki aku kot. Hehehehe...sabar yer Sha. Hanya Allah yg tahu yg terbaik utk engko n masa depan engko...sbb engko adalah hambaNya..Dia takkan berikan kesusahan utk keburukan..melainkan utk menyinarkan kebahagiaan..amin..

Dalam terduduk ni..kita boleh kenal mana kawan dan mana lawan..terima kasih kerana sudi susah senang ngan aku. Aku hargai dan InsyaAllah akan aku ingat sampai mati. Aku sayang Budaq Qechik. Doakan aku mampu peroleh apa yg aku inginkan..sbb pada aku ini peluang utk aku dirikan hidup berdikari aku.. Doakan k..

Okay la blogsblow, aku kene go. Jumpa lagi nanti. Muahahahahahaa..l.o.v.e

No comments:

Post a Comment